Klinika Psychiatrii w Poznaniu
   
  • royal hypoallergenic forum
  • mapa satelitarna najnowsza
  • liczne kryszt szczawianu wapnia
  • kominki bialystok
  • madrosc dla ostudzenia plomieni
  • Boże Narodzenie i Adwent
    Klinika cudów gdzie można obejrzeć
    Klinika przy ul Banacha 1 w Warszawie
    kliniki które robia cross linking
    kliniki leczenia bezpłodności wyniki
    Kliniki Neurologia Warszawa na Szaserów
    Klinika kardiologiczna Katowice Ligota
    Klinika IBIS ul Kacza 8
      Boże Narodzenie i Adwent

    Temat: Wasze opinie o osrodkach terapeutycznych-jaki mam wybrac?
    Bardzo prosze o opinie, jak w praktyce wygladala wasza terapia w osrodkach psychiatrycznych-nie wiem ktory wybrac.Wlasnie dostalam skierowanie na terapie fobii spolecznej, ale moj psychiatra pyta mnie, gdzie dokladnie chcialabym sie zglosic.Jedyne informacje jakie mam to z tego forum o Klinice Psychiatrycznej w Krakowie.Mysle tez o Poznaniu i Wroclawiu.Interesuje mnie kazda opinia.

    freevents dnia Pon 11:55, 15 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
    Źródło: phobiasocialis.fora.pl/a/a,4165.html



    Temat: Szpital psychiatryczny
    chodzi o to że gadałem z psychiatra która pracuje w jakiejś klinice w poznaniu i mówiła że jest dobra i tyle, pojadę zobaczę
    prawdopodobnie jadę w styczniu do szpitala, będzie super! nie chcę jechać na święta
    Źródło: phobiasocialis.fora.pl/a/a,1486.html


    Temat: Biegli Sądowi Lekarze.
    Dziękuje za szybką odpowiedz.Pisząc o biegłym ,mam na myśli lekarza biegłego powołanego przez Sąd.A historia ma się tak, lekarz orzecznik z TU.ortopeda uznał 8% uszczerbku.a neurolog 3% lęki powypadkowe,razem 11%.odwołałem się do Sądu podważając sumę wypłaty za jeden procent,dostałem po 700 zł,oraz rentę jednorazową na przekwalifikowanie zawodowe .Z tego powodu mam grupę inwalidzką stopnia lekkiego,a z zawodu jestem malarzem a zrobiłem już szkolenie fryzierskie i prowadzić swój zakład. Sąd powołał biegłych sądowych ortopeda uznał 5% a psychiatra zero.a ja leczyłem u psychiatry nadal mam lęki ,było to dla mnie ogromne przeżycie .Ortopeda biegły sądowy brał udział w zabiegu.
    Zespolenie pękło po trzech tygodniach wyciągneli druty .Pozostały dwie blizny 15 cm i leki garb w na obojczyku. Może on się bał że mogę ich skarżyć za spaprany zabieg.Sąd podważył opinie i powołał biegłych z Z.Góry,czekam 3 miesiące na komisje,jeśli odmówią to gdzie są specjalistyczne kliniki w Poznaniu bo tam miał bym najbliżej .Sąd na pewno się przychyli do wniosku.Z poważaniem .Andrzej.
    Źródło: kryminalistyka.fr.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=4022


    Temat: Biegli Sądowi Lekarze.

    jeśli odmówią to gdzie są specjalistyczne kliniki w Poznaniu bo tam miał bym najbliżej
    jeden z nich IV Szpital Kliniczny im. prof. Degi
    a tu masz Klinikę Psychiatrii AM w Poznaniu
    Źródło: kryminalistyka.fr.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=4022


    Temat: Komputer najlepszym przyjacielem dwulatka
    Czy małe dzieci powinny grać w gry komputerowe? Tak, pod warunkiem że jest to zabawa dostosowana do ich wieku i zawiera elementy edukacji. Specjaliści zastanawiają się, gdzie powinna się znajdować dolna granica wieku graczy.

    Małe dziecko bawiące się grą komputerową – w powszechnym przekonaniu to nawet gorsze niż pozostawienie malucha samego na kilka godzin przed telewizorem.

    Czy rzeczywiście? Niektórzy psycholodzy są zdania, że nie ma nic złego w graniu na komputerze nawet przez bardzo małe dzieci. Pod jednym warunkiem: gry, z których korzystają, muszą być przeznaczone dla ich grupy wiekowej.

    – Obecnie jest coraz więcej gier edukacyjnych tworzonych z myślą o stymulowaniu rozwoju i wyrównywaniu szans dzieci ze specyficznymi problemami – mówi psycholog Katarzyna Majgier.

    Na rynek wchodzi właśnie zestaw nowatorskich gier komputerowych przeznaczonych dla maluchów. Są wśród nich skierowane już do dwuletnich dzieci gry z serii „Mały Adibu” oraz „Kubusiowe przedszkole” czy „Gdzie jest Nemo”, w które może zagrać trzylatek.

    Wszystkie te pozycje noszą miano programów edukacyjnych. Aby na nie zasłużyć, ich poziom musi być dostosowany do dość jeszcze ograniczonych możliwości małego dziecka. Gra taka ma za zadanie po prostu pomóc mu odkrywać świat. A więc np. w „Małym Adibu” dziecko poznaje kolory, kształty i cyfry, uczy się orientować w przestrzeni.

    Podobnie wygląda nauka w pozostałych grach, które pomagają ćwiczyć percepcję, pamięć wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową. Programy edukacyjne mogą też pomóc w rozwijaniu umiejętności językowych, a nawet posłużyć jako pomoc logopedyczna.

    – Zanim ambitni rodzice posadzą dziecię przed komputerem z grą edukacyjną, powinni odpowiedzieć sobie na dwa pytania: czy ta gra na pewno jest dostosowana do poziomu rozwoju ich dziecka oraz czy nabyło już ono dostatecznych umiejętności, aby korzystać z tej gry i w ogóle z komputera – radzi Katarzyna Majgier.

    Najwięcej zastrzeżeń budzi jednak bardzo młody wiek gracza. – Dzieci w wieku poprzedzającym przedszkole powinny mieć kontakt z żywymi ludźmi, a nie z wirtualnym światem – uważa prof. Andrzej Rajewski, kierownik Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży UM w Poznaniu. – Do trzeciego roku życia dziecko rozwija się przede wszystkim pod względem emocjonalnym i uczy się świata poprzez naśladowanie starszych.

    Prof. Rajewski uważa, że dzieci w wieku przedszkolnym można warunkowo dopuścić do komputera na kilkanaście minut dziennie pod ścisłą kontrolą rodziców, a szerszy kontakt z grami powinien nastąpić nie wcześniej niż w piątym – szóstym roku życia.

    Programy mogą pomóc w nauce mówienia

    Rz: Po czym poznać, że małe dziecko ma kłopoty językowe?

    Agnieszka Borowiec: Trzeba zwrócić baczną uwagę na malucha, który w wieku powyżej dwóch lat wydaje wyłącznie pojedyncze, nieartykułowane dźwięki. To czas, kiedy powinien wymawiać sylaby i proste słowa. Logopedzi przyjmują, że trzyletnie dziecko powinno już mówić. To ważne, bo wraz ze zdolnością mówienia rozwija się u ludzi umiejętność myślenia.

    U dzieci w jakim wieku można zacząć wykorzystywać komputerowe programy logopedyczne?

    Pomoc komputera można wprowadzić w wieku pięciu lat, kiedy dziecko zaczyna współpracować, ponieważ ćwiczenia logopedyczne wymagają m.in. świadomych powtórzeń.

    Jakiego typu programów edukacyjnych używa pani jako pomocy w nauce mówienia?

    Nie wykorzystuję całych programów, tylko niektóre wybrane ich elementy. Najbardziej cenię oprogramowanie przeznaczone dla dzieci z niedosłuchem, które wizualnie pokazuje na ekranie operacje głosowe: oddech, szumy i zwarcia towarzyszące głoskom. To stabilizuje oddech i uczy dzieci wydobywania dźwięku. Ważne, aby doboru programów dokonywał specjalista, ponieważ gry te wymagają bardzo dokładnego określenia np. liczby powtórzeń danego zadania i czasu spędzonego przed komputerem. Oprócz tego istotne jest rozwijanie u dziecka umiejętności myślenia, kojarzenia faktów, co jest również ściśle związane z nauką mówienia. Z tego punktu widzenia wartościowe będą te programy, które związane są z rozpoznawaniem kształtów czy kolorów i uczą dziecko koncentracji oraz sprawnego myślenia.

    *) Agnieszka Borowiec, doktorantka na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego w Zakładzie Logopedii i Komunikacji Językowej

    Rzeczpospolita
    Źródło: cafemirenium.kylos.pl/viewtopic.php?t=10305


    Temat: Niegrzecznych dzieci przybywa
    Wzrasta liczba dzieci z nadpobudliwością psychoruchową. Jak wynika z najnowszych badań, nawet 5 proc. dzieci cierpi na ADHD. Od początku tego roku szkolnego tylko z Katowic do Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej zgłosiło się 1500 uczniów z rozmaitymi problemami w uczeniu się - połowa wykazuje pełne lub częściowe cechy wchodzące w skład zespołu ADHD.
    - Podobne tendencje widać na całym na świecie. Jest to więc zjawisko globalne - mówi prof. Andrzej Rajewski z Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, która przeprowadziła ostatnie badania.

    - Przybywa dzieci, które potrzebują pomocy, trudno jednak powiedzieć, czy ten nagły wzrost przypadków wynika wyłącznie z większej niż dotąd rozpoznawalności, która po 2000 roku rzeczywiście się zmieniła, czy też ze wzrostu liczby osób z tego typu dolegliwościami - mówi Joanna Białostocka-Hilman, psycholog z poradni w Katowicach.

    ADHD wzbudza wiele wątpliwości - ta terminologia bywa też często nadużywana przez rodziców. Często nauczyciele i dyrektorzy mają wątpliwości, co do jakości metod, bo dzieci z orzeczeniami jest coraz więcej, z drugiej strony problemów wychowawczych też przybywa. Dotyczą one w równym stopniu gimnazjów jak i szkół podstawowych.

    - Rocznie mamy ok. 7 dzieci ze stwierdzonym ADHD. Byłoby więcej, bo mamy podejrzenia co do innych dzieci, ale decyzja o wizycie w poradni należy do rodziców. Zwykle jest tak, że po naszej interwencji do specjalisty wybiera się 2 z 5 rodziców, z którymi udaje nam się o tym porozmawiać - mówi Krzysztof Juranek, dyrektor SP nr 1 w Tychach.

    - Od osób starszych słyszę często, że za ich czasów tego nie było, a teraz powymyślano różne udogodnienia, żeby usprawiedliwić nieudolność rodziców. Nie zgadzam się z tym, ponieważ każdy z nas potrafi odróżnić chorobę od złego wychowania. Dziecko z ADHD ma wyraźnie problemy z koncentracją, nie potrafi usiedzieć w miejscu - dodaje Ryszard Kras, dyrektor Gimnazjum nr 3 w Rybniku.

    Kiedy uczeń przynosi orzeczenie, jego sytuacja się zmienia, bo szkoła musi się dostosować do zaleceń poradni. Rzadko izoluje się uczniów z ADHD od kolegów - najczęściej dostaje więcej zadań na lekcji, żeby nie biegał, nie skakał, nie przeszkadzał i jak to mówi się w szkolnym żargonie: "nie rozwalał lekcji".

    - Utrzymanie ucznia z ADHD przez 45 minut w ławce jest sporym wyzwaniem dla nauczyciela. Ale metody postępowania są jasno sprecyzowane przez poradnię dlatego większych problemów nie mamy. Nauka w przypadku takiego ucznia jest zindywidualizowana, robi się wszystko, żeby cały czas miał jakieś zajęcie na lekcji - dodaje Kras.

    Dotyczy to także lekcji wychowania fizycznego. Od wuefisty uczeń dostaje czas i możliwości, żeby się zwyczajnie wyszaleć: pobiegać i poskakać. W Gimnazjum nr 3 jeden z uczniów dodatkowo chodzi na zajęcia indywidualne.

    - Jest sam, więc może biegać do woli - tłumaczy Kras.

    Dorośli zrzeszeni w Stowarzyszeniu Rodziców i Opiekunów Dzieci oraz Młodzieży z zespołem ADHD Akceptacja w Gliwicach chcą zmienić postrzega- nie tego problemu.

    - Ciągle słyszę, że to po prostu są niegrzeczne dzieci, Na dodatek rodzice, którzy zgłaszają się do nas, sami używają tego określenia, zapożyczając go od innych. Tymczasem stwierdzenie nadpobudliwości psychoruchowej nie dokonuje się podczas jednej wizyty. To trudne dla rodziny, dlatego wielu rodziców prosi o wsparcie - mówi Ewa Włoczek, prezes stowarzyszenia.

    Katarzyna Piotrowiak - Dziennik Zachodni
    Źródło: forum.chorzow.slask.pl/viewtopic.php?t=5269


    Temat: Pneumokoki, menigokoki - szczepicie?
    To świeża publikacja, dająca do myślenia.
    Nie zamierzam wywoływać paniki, ale bardzo się cieszę, że na wiele szczepień się nie godziłam.
    Zaznaczam, list jest bardzo długi, potrzeba cierpliwości, ale warto go przeczytać.


    Onegdaj dobrodziejstwo - dzisiaj zdają się być przekleństwem, przekleństwem zysku, kosztem zdrowia co raz to większej ilości dzieci - Poniżej, list otwarty autorstwa prof. Majewskiej, proszę o zwrócenie uwagi na odnośniki literaturowe, podane w zacytowanym tekście:

    "INSTYTUT PSYCHIATRII I NEUROLOGII
    Katedra Marii Curie Komisji Europejskiej
    Zakład Farmakologii
    Profesor Maria Dorota Majewska

    2008-11-28
    Do: Zarządu Polskiego Towarzystwa Wakcynologii
    Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego i do
    Zarządu Stowarzyszenia Higieny Lecznictwa
    Katedra Profilaktyki Zdrowotnej
    Ul. Smoluchowskiego 11
    60-179 Poznań

    Szanowni Państwo, W odpowiedzi na nadesłany do mnie protest Państwa odnośnie mojej wypowiedzi z dnia 14 października 2008 r. o `szkodliwości dużej liczby szczepień', pragnę wyjaśnić moje stanowisko w tej sprawie.

    Najpierw się przedstawię. Jestem neurobiologiem. Przez 25 lat pracowałam w USA w czołowych instytucjach naukowych tego kraju (w Uniwersytecie Missouri, Uniwersytecie Harvarda oraz w Narodowym Instytucie Zdrowia pod Waszyngtonem). W 2006 r. wróciłam do Polski w celu realizacji projektu badawczego Komisji Europejskiej, w 2007 uzyskałam tytuł profesora nauk medycznych. Moje publikacje o neurosterydach doczekały się tysięcy cytowań w literaturze naukowej. Jako jedyna osoba w Polsce wygrałam w drodze konkursu prestiżowy grant Komisji Europejskiej (Marie Curie Chair) na prowadzenie badań nad biologią autyzmu i potencjalną rolą thimerosalu w patogenezie tej choroby. Realizuję ten projekt we współpracy w Instytucie Psychiatrii i Neurologii, bowiem tu znajduje się Klinika Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, która opiekuje się dziećmi autystycznymi. Projekt składa się z części klinicznej i przedklinicznej. Badamy potencjalny związek autyzmu z liczbą, rodzajem i natężeniem szczepień, z powikłaniami poszczepiennymi, zawartością rtęci w przydatkach skóry i z poziomem hormonów sterydowych.

    Jak Państwu wiadomo, rtęć w postaci thimerosalu była i nadal jest dodawana do wielu szczepionek niemowlęcych w Polsce (ich szczegółowa lista jest przytoczona dalej w tekście). Rtęć w każdej postaci jest bardzo toksyczna, o czym świadczy ponad 4100 publikacji w PubMed na ten temat i wieloletnie doświadczenia ludzkości. Organiczny związek rtęci, thimerosal (sodium ethylmercurithiosalicylate), zawierający wagowo ok. 49% rtęci, wyprodukowany w latach 1930. przez firmę Eli Lilly przez kilkadziesiąt lat był dodawany jako środek bakteriobójczy i konserwujący do szczepionek oraz innych medykamentów bez rygorystycznych badań świadczących o jego bezpieczeństwie. Jest to niezgodne z dzisiejszą praktyką dopuszczania preparatów chemicznych do użycia w medycynie. Rtęć jest neurotoksyczna, kardiotoksyczna, hepatoksyczna, nefrotoksyczna, immunotoksyczna, kancerogenna. Powoduje zaburzenia rozwojowe u dzieci, choroby neurodegeneracyjne u dorosłych (Parkinsona i Alzheimera) oraz degeneracyjne zmiany w systemach reprodukcyjnych kobiet i mężczyzn, upośledzając ich zdolności rozrodcze oraz uszkadzając potomstwo (przegląd: http://www.epa.gov/iris/subst/0073.htm).


    a tutaj ciąg dalszy
    Źródło: zakatek21.pl/forum/viewtopic.php?t=573



     
      Home
    KLM Bristol
    KLM Beijing
     
     
    Gdy przyjdzie dzień sądu, nie zapytają nas o to, cośmy czytali, lecz cośmy czynili. Tomasz a Kempis
    Divitiae apud sapientem virum in servitute sunt, apud stultum in imperio - bogactwa u mądrego są na służbie, a u głupiego przy władzy. Seneka
    Aby kobiety gubić, trzeba kobiety lubić. Jan Sztaudynger
    Zostaniecie tylko we dwoje: Bóg na niebie i ty na ziemi. Jerzy Liebert
    Gdyby człowiek zdał sobie sprawę z tego jak nędzna jest istota z pewnością popełniłby samobójstwo. . . Friedrich Nietzsche